لاغری در سریع ترین زمان ممکن می تواند آرزوی هر کسی باشد که اضافه وزن دارد. رژیم شوک 3 روزه، یک هفته ای و … از جمله روش های کاهش وزن سریع هستند. اما سوال اینجاست که آیا این نوع کاهش وزن عوارض ندارد؟ در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا شما را با انواع رژیم لاغری شوک و مزایا و معایب آن آشنا کنیم؛ برای آشنایی بیشتر دکتر آیتم را دنبال کنید.

جدول دسترسی به مهم ترین عناوین این مطلب

رژیم شوک لاغری چیست؟

رژیم شوک لاغری چیست؟

یکی از رژیم های سریع و البته سخت، رژیم شوک لاغری است که در صورت پیروی از آن می توانید در مدت زمان کوتاهی وزن بسیار زیادی را کم کنید.

در واقع هدف اصلی این رژیم لاغری، بالا بردن سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی و لاغری است. در طول این رژیم چربی های شکم و پهلو از بین می روند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

 به گفته متخصصین تغذیه تاثیرات متابولیکی این رژیم به مدت دو سال در بدن افراد باقی می ماند و پیروی از آن حداکثر هر دو سال یکبار توصیه می شود.

بیشتر بخوانید👈 سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو را بشناسید.

انواع رژیم شوک

رژیم شوک 14 روزه

رژیم شوک 14 روزه

برنامه غذایی رژیم لاغری شوک 14 روزه را باید به مدت دو هفته رعایت کنید. در صورت رعایت قوانین این رژیم پس از اتمام دو هفته حدود 14 کیلو وزن کم خواهید کرد. شایان ذکر است که بیشتر این برنامه غذایی شامل انواع سبزیجات، میوه ها و قهوه است.

برنامه غذایی رژیم لاغری شوک دو هفته ای

روز اول:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 1 عدد سیب + یک تخم مرغ آب پز + یک کاسه ماست
  • شام: 2 عدد گوجه فرنگی + دو عدد تخم مرغ آب پز + یک کاسه سالاد سبز

روز دوم:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 125 گرم پنیر +1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری
  • شام: 125 گرم گوشت بدون چربی + 2 عدد گوجه فرنگی + 1 عدد سیب + یک نان سوخاری

روز سوم:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 1 عدد پرتقال + 1 عدد تخم مرغ آب پز + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • شام: 125 گرم گوشت بدون چربی + 1 عدد گوجه فرنگی +  1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری

روز چهارم:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 1 عدد پرتقال + یک تخم مرغ آبپز + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • شام: 125 گرم گوشت بدون چربی + 1 عدد گوجه فرنگی + 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری

روز پنجم:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 200 گوشت یا ماهی پخته شده + 1 عدد گوجه فرنگی +  یک نان سوخاری
  • شام: 500 گرم سبزیجات بخارپز + 1 عدد تخم مرغ آب پز

روز ششم:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 1 عدد پرتقال +  1 عدد تخم مرغ آب پز + یک کاسه ماست
  • شام: 2 عدد گوجه فرنگی + دو عدد تخم مرغ آب پز +یک کاسه سالاد سبز

روز هفتم:

  • صبحانه: 1 عدد پرتقال + یک نان سوخاری + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • ناهار: 1 عدد پرتقال + 1 عدد تخم مرغ آب پز + یک فنجان چایی یا قهوه بدون شکر
  • شام: 125 گرم گوشت بدون چربی + 1 عدد گوجه فرنگی + 1 عدد  پرتقال + یک نان سوخاری

پس از اتمام دو هفته این رژیم شما باید رژیم تثبیتی بگیرید تا وزن خود را ثابت نگه دارید. رژیم شوک لاغری 14 روزه تثبیتی باید یک هفته رعایت شود.

رژیم شوک یک هفته ای

رژیم شوک یک هفته ای

پس از پایان دوره رژیم 7 روزه شما موفق به کاهش وزن 5 کیلوگرمی خواهید شد. این رژیم یک رژیم کم کالری است به همین دلیل در طول این 7 روز فعالیت های بدنی سخت و ورزش به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برنامه غذایی رژیم شوک 7 روزه

چهار روز اول:

  • قبل از صبحانه: 1 لیوان آب گرم + یک قاشق عسل
  • صبحانه: پس از ده دقیقه پنیر، گوجه، فلفل سبز، یک نان سوخاری، دو برش نان کوچک + یک لیوان آب پرتقال
  • میان وعده: 1 عدد میوه
  • ناهار: یک کاسه بزرگ سالاد  با 70 گرم سینه مرغ گریل یا چهار عدد گوشت قلقلی گریل شده
  • شام: سالاد سبز با مقدار زیادی آبلیمو + 100 گرم سینه مرغ یا ماهی گریل
  • میان وعده: 2 عدد گلابی + 8 عدد بادام

سه روز آخر:

  • قبل از صبحانه: 1 لیوان آب گرم + یک قاشق عسل
  • صبحانه: پس از ده دقیقه پنیر، گوجه، فلفل سبز، یک نان سوخاری، دو برش نان کوچک + یک لیوان آب پرتقال
  • میان وعده: 1 عدد میوه
  • ناهار: یک کاسه سالاد + 100 گرم سینه مرغ گریل یا ماهی
  • شام: سبزیجات فصل + یک کاسه ماست کم چرب + یک عدد نان سوخاری یا نخود پخته + یک کاسه سالاد با گوجه، فلفل، خیار و سبزیجات
  • میان وعده: یک لیوان شیر داغ + دارچین

رژیم شوک 3 روزه

رژیم شوک 3 روزه

در رژیم لاغری شوک سه روزه شما می توانید موفق به کاهش وزن 3 الی 4 کیلوگرمی شوید. برنامه غذایی این رژیم لاغری کربوهیدرات بسیار کمی دارد و همین موضوع باعث کاهش وزن شما می شود.

✍نکته : یکی دیگر از رژیم های لاغری که به مدت 3 روز طول می کشد، رژیم لاغری سه روزه یا ارتشی است.

برنامه غذایی رژیم شوک سه روزه

  • قبل از صبحانه: دو لیوان آب ولرم + کمی لیمو
  • صبحانه: یک فنجان چایی بدون شکر + 30 گرم پنیر بدون چربی + سالاد
  • میان وعده: 1 عدد سیب سبز + نصف کاسه ماست کم چرب
  • ناهار: سوپ کلم یا سوپ اسفناج + نصف ماهی + سالاد + 1 عدد میوه
  • میان وعده: خوراکی های رژیمی
  • شام: یک کاسه سوپ سبزیجات + سالاد + 5 عدد میوه دارای قند کم
  • میان وعده: 200 گرم ماست بدون چربی یا شیر بدون شکر + نصف گریپ فورت یا سیب سبز